Afrikansk parningsdans

Hej vänner!

Ska jag berätta vad jag gjorde i morse, kvart över åtta? Jo såklart jag ska!

Jag dansade afrikansk dans, på riktigt!

Åh gud det var fan något av det roligaste jag gjort i hela mitt lilla liv tror jag! Vi hade gympa, med en annan gympalärare än vad vi brukar ha. Inte Kirre idag alltså, utan Jocke hette han.

Först fick vi lära oss grunderna; upp med rumpan mot himlen (typ svanka), och följ musikens puls. Så underbart!

Sen lärde vi oss en massa olika steg, bland annat Slaven, Tranan och Jägaren. Men de bästa var ändå Oh yes - steget och No no- steget. Ni undrar kanske vad det är? Tänkte väl det....

Oh yes- steget är killarnas "parningsdans", d.v.s jucka fram och tillbaka och röra på händerna. Tjejernas No no- steg är en aning vackrare, och går ut på att stampa på golvet och ta händerna framför sina "ägodelar"... tänk no no ingen får komma in..... eller nått, det är lite svårt att förklara med ord.

Men iallafall så blev jag så sjukt peppad på att pröva denna dansform igen. Måste bara göra det någon gång!
Och det var jobbigt också, asjobbigt faktiskt, så ja tror att det är mycket bra träning. Dansa, ha kul och träna på samma gång! Kan det bli bättre?!


image38 Tranan!


puss skriver kanske lite senare, nu pluggar jag... nästan...

Kommentarer
Postat av: du blir inte av med mig :)

jaa dansa e ju grymt kul o ger träning o då får man både roligt o motion samtdigt :) 2 flugor i en smäll ;)

2008-01-10 @ 12:01:35
URL: http://igaridagimorgon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0