Ett RIKTIGT bra inlägg

Nu ska jag skriva en massa! Känns som att jag bara har skrivit små pluttiga inlägg på senaste tiden. Lite tråkigt och speciellt eftersom de är så iontressanta och oviktiga. Har typ skrivit om... ingenting. Så nu är det dags!

Jag kan börja med att berätta lite om den 14 deb, Alla <3 dag, som de flesta vet inträffade igår. Själv har man ju ingen att dela den dagen med (nu snackar vi boyfriend) men den kan delas med vänner. Det är lika mysigt!
Förra året hade vi rose-bud i skolan. Man kunde gå till dessa rose-bud och beställa att få en ros skickad till någon person i skolan. Jag och en annan brutta (kanske inte vill bli nämnd) var modiga nog och skickade varsin ros till två boys i skolan. Och det gick väl sådär, "min" blev ju glad iallafall men nu hälsar vi inte alls och allt är jätteknäppt. Så vi sket i den idén i år. Dessutom hade skolan inga rose-bud i år, så vi två tjejor kunde inte göra oss till åtlöje igen. Tur var väl det!
Istället hade skolan två treor som gick runt i panda och kanindräkter (ni vet sådana där dom har på nöjesfält typ, lite som Lisebergs-kaninen) och delade ut gratis kondisar. Nice nice, men tyvärr fick jag aldrig tag på några. Kanske skulle krigat lite mer... (för vissa av dem var med jordgubbssmak, värt att kämpa för!)

Men som jag sa så är Alla <3 dag inte en dag att sörja om man inte har någon. Man ska ragga rejält! Den enda dagen på året som det verkligen är tillåtet att ragga! Inte för att jag tror att jag gjorde det ändå...
Nej men efter skolan så tänkte jag och några till dra in till staden och fika eller något annat mysigt, men det slutade hemma hos Maduschka med Big-Pack glass och strutar. Vi var ca 7 pers som mumsade billig glass på hjärtedagen.  STORT <3 till de medverkande som gjorde att det blev mysigt!

image24

När jag kom hem hade mamma köpt ett vanlijhjärta till mig och systra mí, så det var inte heller helt fel. Efter lite matte-plugg på kvällen gick jag och la mig, och klockan stod på 21:15. Shit rekort i tidigt sovande vill jag lova!


Men ändå så försov jag mig idag... fattar inte... Gick och la mig kvart över nio, skulle upp sex. Vaknade en minut i sex och stängde av klockan, slöt ögonen i fem sekunder och stensomnade där. Vaknade kl sju (en kvart innan jag skulle gå). Upp och kuta runt som en galning i huset, får sen veta att jag kan få skjuts till tåget. Jag hann till och med käka frulle!
Kommer till skolan fem minuter för sent, och upptäcker att vi inte börjar förräns om tio min. Det måste vara ödet!


Slutade vid tre, ringde då Pinglan och vi var och fikade på ett mysigt café. Tack för det! Kom hem för inte så länge sen, och nu sitter jag här. Tänkte plugga lite ikväll, även fast jag vet att det är fredag. men jag har inget inplanerat ikväll och det känns som att jag inte kommer att hinna det i helgen. Måste börja packa och inhandla grejer som behövs inför resan...

Det som måste göras i helgen och innan lovet:
[    ] Moon- boarden (i Design) om Kellogg´s ska vara klar. Kajsa vi måste göra klart den och skriva klart texten!
[ X ] Engelska dikten ska vara klar, och jepp, JAG ÄR KLAR!
[    ] Manuset till det argumenterande talet i Retorik ska vara klart. Och jag är minst sagt klar...
[    ] Kemi måste jag läsa! Har inte läst de få sidor vi haft i läxa i boken varje vecka, så det är dags att göra det nu!
[    ] Plugga Matte C så att jag kan tenta av det sen någon gång efter lovet.
[    ] Kostdagboken i Idrott och Hälsa. Borde börja...
[    ] Göra klart stolen i Cad (Designmodeller). Får göra det någon dag efter skolan.

Kommer jag på något mer får jag göra det med....

Så nä nu har jag skrivit det här, och tänkte ta itu med min lista. Vad ska jag börja med? Humm....

Förresten, vad ska alla göra ikväll och i helgen??

Tack för mig, ordet är sagt! <3

image25

Kommentarer
Postat av: Pinglan :)

tack sj gullet :) puss höres

2008-02-15 @ 20:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0