IG på högskolenivå

Var det någon som gjorde högskoleprovet idag eller? Jag gjorde, och jag tyckte det var apsvårt. Mest irriterande var det att det var två sannorlikhetsprov, ett i början och ett i slutet. När man väl trodde att man gjort sista delen (ordkunskap) så kom det plötsligt ett prov med sannorlikhet m.m. OCH DET VAR STÖRT KNASIGT!!

typ;

"Kalle ska posta två kuvert, ett brunt och ett vitt. Det bruna väger 10 kg, hur mycket väger det vita?"

Sen fick man som två fakta-rader med fakta, och uppgiften var att man skulle avgöra om frågan gick att räkna ut eller inte. Om det fanns tillräckligt med information liksom. Man fick fem olika svarsalternativ, typ "båda fakta-raderna kan lösa problemet", eller " Endast den första fakta-raden löser detta problem"..... osv.

Det var kul de tre första uppgifterna, men när det är 22 st så tröttnar man ganska snart.

Men det var en upplevelse! Känns bra att ha gjort det nu en gång iallafall, så att man vet hur det funkar.
Får se hur mycket poäng jag får då, men eftersom det är första gången så räknar jag inte med att få några höga poäng. Inte 2,0 på direkten precis.....

men ni som gjorde provet, skriv en komentar och berätta hur ni tyckte att det var!!

Vita duvan*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0