Berörd

Glömde berätta att vi såg en sjuk film idag på Designen. Den handlade om människors konsumtion och vårt konsumtionssamhälle. Man blev jobbigt berörd. Visste ni att en amerikan konsumerar trettio gånger mer i sitt liv än vad en indier gör?? (Med tanke på att USA har 300 miljon invånare och Indien har 1 miljard, så är det ganska stört enligt mig) Inte konstigt att många är feta där...

Som sagt filmen berörde enormt, och efter typ fem minuter av den kände man "Jag tänker aldrig mer shoppa!"

Konsumtion påverkar miljön o.s.v
Filmen sa att om vi inte ville fortsätta att förstöra vår planet så skulle vi gå tillbaka till stenåldern och leva som då.

Men tänk om man skulle ha två uppsättningar kläder, lite verktyg, kanske lite medicin och bara några andra nödvändiga grejer så skulle man ju lätt kunna klara att leva ute i skogen.

Eller vad säger ni, stenåldern eller inte? Skulle vi palla?


Kommentarer
Postat av: ACO

Jag skulle absolut kunna shoppa mindre! Inte för att jag är ngn av de värsta, men ändå! Tycker allt shoppande efter "mode" e lite slöseri, för "vi" lockas ju bara, läs luras,att köpa mer! =)

(Du hade visst kunnat flyga själv, det tror jag!=))

2008-04-08 @ 07:23:40
URL: http://aco.blogg.se
Postat av: R.C.Nbeans

-Rice
-beans
-rice n' beans

2008-04-16 @ 23:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0