Skänker kläder till utsatta barn...även kallat garderobsrensning

Just nu sitter jag här och känner mig som en god människa. Hade nämligen lite tid över idag och beslutade mig för att göra lite nytta, nämligen att rensa garderoben. Och det som man kastar kan man ju lämna in till UFF eller något sådant så att andra kan använa det. Eller ännu bättre, att kläderna skickas till något annat land och kommer till nytta för fattiga. Och det blev en del som kastades...
   Vissa saker har man ju kvar för att de en gång i tiden var fina, närmare bestämt när man köpte dem, men som nu har mist sin forna glans. Synd tycker man ju, men eftersom det ändå bara hänger där i garderoben utan att bli använt, så är det lika bra att kassera det. Och jag har en hel del sådana grejer, så när jag var färdig hade jag en halv svart sopsäck med gamla kläder till godo. Även syster min gjorde en "liten" rensning, och även hon slängde en halv sopsäck. Så jag hoppas verkligen nu att dessa kläder skickas till några som behöver dem mer än vi!

Ja angående det som jag skrev igår har jag fått lite komentarer om hur man reagerar när någonting sådant händer (läs inlägget innan detta), och jag tror att om det hade blivit en riktig "cat-fight" så skulle jag nog inte ha suttit och skrattat precis. Vad skulle ni ha gjort? Sagt till dem, typ "Men snälla, bete er som vuxna kvinnor!" eller hoppat av bussen på närmsta station. Eller vad hade ni gjort?

Men nu vill jag faktiskt att hösten ska sätta in på riktigt. Jag menar, nu har det varit varmt och kallt om vart annat och man vet aldrig vad man ska ha på sig. Man tror att det är kallt och så sätter man på sig massvis med onödiga kläder, och sen blr man jättevarm när man åker till skolan. Och det är inte ovanligt med tvärtom heller. I veckan som var trodde jag det var varmt ute, så jag hade bara en tjocktröja när jag gick till tunnelbanan. Men det var ju skitkallt, och dagen efter försökte jag vara smart och sätta på mig en jacka. Fast då hade det helt plötsligt blivit varmt igen. Märkligt! 
   Shoppade höstjacka och skor med mamsen igår i Solna centrum, efter att Ida hade gått hem (hon sov hos mig). Så nu VILL jag att det ska bli 0 gradigt eller iallafall lite kallare. Burr så att man kan mosa in sig i mysiga halsdukar och varma vantar.

puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0