Musik- orgasm

Åh ni vet såna där låtar som man bara älskar från första gången man hör den, och sedan aldrig tröttnar på heller för den delen. Såna låtar som man verkligen får musik-orgasm av, när det går en rysning genom hela kroppen och man får gåshus. Har ni kännt så någon gång? Har ni fått musik- orgasm?

Det får jag, varje dag, när jag sätter på mp3'n på högsta volym. Oh underbara låtar som verkligen känns så rätt när man går till tunnelbanan på morgonen, eller när man sitter på bussen på väg till träningen. Lyssnar man då på en "orgasm-låt" så kan värsta sämsta dagen räddas.

Jag brukar få musik-orgasm av låtar med mycket känsla, många gitarrsolon, och verkligen det där "ÅÅÅHHHH fan jag spricker snart av känslan i den här delen av låten, det är så jäääävla bra!!!" (ursäkta språket!) När man verkligen känner hur det bullrar sig i magen och händerna knyter sig i takt till musiken! Då har man fått en musik-orgasm!! Jag säger bara tre ord: SÅ STÖRT UNDERBART!

Några tips på (musik)-orgasm låtar:
Gary Moore- Picture of the Moon
Led Zeppelin- Stairway to Heaven
Santana- Europa
Eagles- Dust In The Wind
Eagles- Hotel California (Live versionen från skivan "100 Greatest Guitar Solos" is the shit!)
U2- Where the Streets Have No Name

åhhh gud det finns så många fler!!

Men snälla, snälla, vilka låtar får ni musik- orgasm av?? Berätta allt jag villl veta! Jag vill höra alla era fovvosar, sen kanske jag tipsar er om fler. Om mina låtar inte var något för er, kanske det snart kommer andra låtar som ni lockas av.... så HÅLL UT!

love,
Lucifer

image2
En riktigt gammal bild av U2

image3 En kännetecknande bild av Led Zeppelin

image4
Carlos Santana himself- här kan man snacka om att förmedla känsla!


Kommentarer
Postat av: You know my name ;)

tack för inlägget gummsi ;)
jag vet tyvärr ej om jag hört de där låtarna som du skrivit upp men du kanske kan spela de
för mig på lördag? :) puss

2007-09-27 @ 19:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0