Hairspray och Panduro-pärlor

Ytterligare en dag avverkad, nämligen onsdagen denna vecka. Först matteplugg i skolan (idag var sista dagen så det var nice) sen stan med Emma och Olle. Vi stosade i affärer, åt lunch och var på bio. Hairspray var den film vi såg, och den var bra. Över förväntan enligt mig!
   Det var väldigt mycket Grease-känsla över filmen tyckte jag, och eftersom det är en musikal så var det väldigt mycket musik i den. Men det var trevligt!

Jag vet en brud som skulle älska denna film (du vet vem du är!) och jag tycker verkligen att du ska genomföra dina planer och gå och se den. Kan rekomenderas, även fast det var du som tipsade mig om den filmen från början.

Åhh i stan så var vi inne på Panduro, och det är sjukt så mycket grejer dom har där alltså som man kan fixa och trixa med. Man kan göra egna kort, det finns en massa färger som kan användas till en miljon saker. Ja allt möjligt!
Men jag har länge funderat på att köpa snygga pärlor i olika färger och storlerkar och börja göra egna smycken. 
   Jag har en gång tidigare gjort ett halsband (ett sånt där färdigt sett) från Panduro, men enligt mig så blev det inte riktigt så som jag ville ha det. Men eftersom Panduro säjer pärlor- både på stora burkar och i småförpackningar- så var det idag det rätta tillfället att köpa mig en burk pärlor.
Ganska dyrt, för 252 kr så fick jag en liter pärlor (blandade storlekar och färger/former), nylon-tråd/lina samt små lås som man ska sätta på sina smycken. Enligt mig var det ganska dyrt, för man är ju liksom inte gjord av pengar.
   Fast å andra sidan så kostar det mer på andra ställen, ex Pärlshopen i Västermalmsgallerian. Tror att man köper pärlorna var för sig där, och en pärla kostar typ tio spänn. Då då är ju Panduro en aning billigare. Kanske inte lika fint men det duger för en amatör som jag.

Imorrn så får jag se vad som händer. Kanske ringer Kajsa och tigger lite mattehjälp, för vi jobbar ju ganska bra ihop! Juste ska yoga imorgon kväll, men på morgonen ska jag verkligen ta mig i kragen och sticka ut och springa. Nu var det länge sen...

Har typ bara käkat skräpmat de senaste tre dagarna, och ingen motion på köpet. Det kommer slå hårt tillbaka snart. Det kan jag försäkra!

Nä men puss på er, time to do someting else (maybe sleep??)

Lite finisch bilder på filmen

                                 


                                  image8Min fina burk med pärlor!

Kommentarer
Postat av: du vet vem jag är ;)

så filmen var bra? va bra :) jag måste se den men med vem nudå? när min polers polare redan sett den :P hehe
har du skaffat dig pärlor skoj :) sånt e kul o göra sj :)
ha de gött gumms ;)

2007-11-01 @ 11:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0