Jobb efterlyses!?

Hej vänner och ovänner!

Nu är det dags för lite snicksnack skitsnack på bloggfronten från mig igen. Det är bara att vänja sig säger jag bara, för det kommer mer... och meerrr... och meeerrrrrrr... buuuu!! (lite halloween- känsla där!)

Känner att jag verkligen måste ta tag i det här med extrajobb och extracash. 1050 kr i månaden är inte mycket, det tycker inte jag iallafall som verkligen inte är någon shoppaholic heller.
   Så jobb efterlyses!! Känner ni någon som ska anställa någon ny, eller vet ni någon/något (exempelvis företag) som behöver förstärkning så skriv till mig genom att kommentera på detta inlägg. Det ska vara ett jobb i Stockholmstrakten, och som inte kräver att man är över 18 år. Men de flesta arbetsplatser kräver ju inte det, om man inte står i exempelvis kassan. Så hör av er till mig folks!

På tal om jobb, är det någon där ute som vet hur man skriver ett riktigt bra CV? Har ett gammalt exempel från nian som vi gjorde, men jag vet inte riktigt om det är så det ska se ut. Ett personligt brev och en meritförteckning bör finnas med, stämmer det?


Imorgon ska jag med Olle, Emma och Olles två småbröder till Polismuséet  som ligger vid vid Tekniska muséet. Det är nog framförallt Anton och Ludvig, Olles brorsor som är intresserade men jag måste erkänna att jag tycker att det ska bli ganska kul! (Suck jag är en aning barnslig, och O och E säger att dom kommer att behöva hålla reda på tre barn imorgon.... jag är ett av dem...)
   Ska passa på att lämna in ett CV till Polismuséet (om jag trixar ut hur man skriver det) och se om dom nappar. Hoppas hoppas!

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Var ute och sprang på morgonen, en lång runda men det var jätteskönt. Varmt och soligt och vackra höstfärger! Sen chill hela dagen fram till sex då var det lite yoga med mamma i
Ä-byplan. Så nu är min kropp inte riktigt villig att göra som jag säger åt den. Musklerna lyder inte riktigt, men man är så där skönt trött att man bara vill sova. Älskar den känslan!

Kanske ska krypa till kojs kanske.... så vi hörs imorrn får vi hoppas, pusss

Kommentarer
Postat av: Tobias

Svar: Sjukt dedär asså ! =/ gonatt :D

2007-11-02 @ 00:14:54
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Ida

det där med CV så ja man ska ha med en meritlista (var man jobbat innan o så) och så ska du skriva lite om dig själv o så. ett tips! goggla CV så får du upp sidor om just hur man skrive rett bra CV o olika exmepel på CV o så. hoppats det är till nån hjälp! :) puss göllet! PS: vem e han tobias? ;)

2007-11-02 @ 21:22:17
Postat av: nic

Ja jag e hemma på lovet. men har inte haft internet.. hahha att skriva till bloggen går ju segt isf! Vad har du gjort denna vecka då?

2007-11-03 @ 08:57:26
Postat av: nic

Jaaaa så hetter det ju! kreolskans gryta, knäppt namn, men god mat!!!
om du googlar på cv och sånt så ska du se att du hittar en massa tips, sen kopierar du det och går med det till alla möjliga affärer du vill jobba. testa ... så gjjorde en kompis som fick extra jobb.:)

jaaa vi har mkt plugg, nii då+ +btw, jag spelade tennis i fredags!!!

2007-11-04 @ 21:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0