25/6-07 t.r.ä.n.a.r.d.a.g.

Tjuhuueee!!
Idag jobbade jag på mitt första sommarjobb... Ok, sommarjobb och sommarjobb, men jag arbetade iallafall och jag fick pengar för det. Jag jobbade som tennistränare för yngre barn och det var ganska skojjigt. Samling 09:00 på X's- grusbanor, därefter genomgång med barnen och lugnande ord till päronen som ogärna lämnade kvar sina ungar med två hispiga tonårstjejer, och en lite äldre och inte fullt lika hispig kille.   
   Sedan uppvärmning och sedan förklarade vi di verse övningar, och det var verkligen "di verse" övningar som vi gjorde. Alla övningar man kan tänka sig att göra på en termin kändes det som att vi gjorde på en dag. Men mycket hann vi med.

Sedan lunch runt tolvslaget, köttbullar och luft-makaroner. Luft-makaroner är min och Nicoles benämning på snabbmakaroner utan något som hels spår av fullkorn eller "di verse" nyttigheter. Rent ut sagt som att sitta och käka luft!

Efter lunch 45 min chill, sedan tennis iegn fram till klockan fyra. Med di verse övningar!
Sen slut för idag tack för idag, bra spelat, kul att du kom, samma tid igen imorgon, ha det bra, hej!

Samma sak lär jag säga de närmaste fyra dagarna klockan fyra på eftermiddagen. Men jag klagar inte, det är ju trots allt ett sommarjobb!



så...Veckan kugg-fråga till er: Har du sommarjobb? Vad jobbar du med? Är du nöjd?  

Kommentarer
Postat av: DIVERSE

Vadå hispig? haha Diverse o-nyttigheter, alltså. Eller 3 pannkakor... Eller Veckans kämpe William, som bara var 7år och jag trodde att han var 9-10. Haha

2007-07-10 @ 11:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0