Sen var det Götet...

Helluj! Mkt har hänt på sistone och det var några dagar sen jag skrev, men jag ska ta mig i kragen och skiva mer.

Dagen efter Allsång med tjejorna åkte jag med familjen till Göteborg. Bodde hos mammas kompis Marie (med hennes man Jerry) och hade det allmänt trevligt. Vi kom på onsdagen, och på torsdagen var vi på Liseberg jag och lillasyster. Jag brukar inte vara nån sån där storåkare när det gäller nöjesfält, men jag hade lovat mig själv att jag skulle åka Balder nu när jag väl var i Gbg. Hur lång kö det än var (eller hur feg jag än kände mig) så skulle jag åka den.
   Vi började med Lisebergsbanan, sedan Rainbow. Och sedan var det dags... BALDER! Men när vi väl stod i kön kände vi oss inte särskillt nervösa, även fast vi visste vad som väntade oss. En 70 graders nedförsbacke i en bergochdalbana av trä. Men guuu va rolig den var!!! Och fort gick den!! Shiiittttt.....

Efter Balder kände vi att vi skulle kunna klara av att åka vad som helst. Så vi åkte alla möjliga grejer, inte Fritt-fall och Uppswinget dock men vi var sjukt nöjda när vi ett antal timmar senare spatserade ut ur Liseberg. 
   Tips till alla som ska gå på Liseberg: Åk Kanonen och berätta för mig hur den var! Hann aldrig åka den (och det ångrar jag djupt) men jag hade gärna velat gjort det.

puss, här kommer lite åkattraktioner som är värda att ta sig en släng i... 


Balder
image19

Tornado

Spinrock
                                                           



 

                             

  






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0