SPIDER!

AAAA HJÄÄLP!!!!! DET SITTER EN SPINDEL STOR SOM ETT HUS PÅ MIN VÄGG!! HJÄÄÄÄLP!!

Den här lugna och fina personen var Lollo imorse när hon steg ur sängen för att svara i telefonen. Just som hon sätter luren vid örat ser hon någonting svart med lååånga, låååååånga ben på den vita väggen rakt framför henne. Och självklart är det spindlarnas spindel himself som sitter där på väggen och hånler åt henne och hennes rädsla. Nu snackar vi inte någon lite "gullig" sak, utan en blaffa som var lika stor som... äum.. jag vet inte, men ca 5-7 cm i diameter. Jag brukar inte svära men FY FAN USCH SÅ IN I HELVETE vad stor den var!! Fan den största jag sett i mitt liv hittills!

Tack vare den "lilla" haha krabaten missade jag bussen till Ribb, eftersom jag och lillasyster stod i fyrtio minuter och försökte döda den. Först med tidning, men ingen vågade. Sedan med sopkvast, men ingen vågade. Det slutade med att vi dammsög upp den. "Klonk" lät det när mr Spider-man slungades genom det långa röret. 

Känsliga läsare varnas, men nästan så här såg den lilla vännen jag hade på min vägg imorse ut. Typ samma storlek:



Som sagt, jag var med Ribb idag då alltså. Vi var i stan och kollade runt. Gick till Myrorna second-hand och åkte till Söder där vi skulle gå i några andra second-hand affärer, men vi hittade bara några få. Dessutom tappade vi bort oss... 

Kom hem, och hade lite ångest över att behöva gå ner till mitt rum (spindel-tankarna irrade runt i mitt huvud som... ja...spindlar). Åt iallafall middag, men bestämde mig sedan för att göra ett ryck och städa lite i rummet. Jag har hört att spindlar trivs där det är dammigt, och dessutom kryper dom in i husen nu när hösten kommer. Så med mammas hjälp vågade jag mig in i rummet och dammsög och dammade. Blev nice som tusan när jag var klar, och jag tror att jag kommer våga sova i mitt rum inatt nu när jag sugit upp alla eventuella spindlar.
 
Så nu sitter jag här, sovdags igen. Take care tills imorrn!
love,
Lucifer


p.s. Bilden har jag tagit från en annan blogg, så det är inte jag som har fotat den d.s.

Kommentarer
Postat av: ida skriver idag :)

Tjooohooo! nämen Lollo då att du är sån fegis ;P hehe nästa gång kommer jag o räddar er!! hehe :)
hittade du nåt i secondbutikerna? du Måste ta med mig till de där butikerna!! LOVA!? hehe :) jag har letat o letat men ej hittat. hur hittade ni? vilken Myrorna var ni på? :) Ciao Lollo! puss på kinden! :D ses o hörs darling!

2007-08-21 @ 12:12:22
Postat av: ida´g

Svar: jag har inte gjort så mkt sett film, varit konfirmation i helgen ;), softat, chillat, varit i solen. du då? vad ska du gör ainnan du börjar skolan? pöss :D

2007-08-21 @ 12:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0