Pott Harry och konf.

Härom dagen, nämligen i fredags, träffades jag, Karin och Alex i stan för att gå på bio. Det blev den nya Harry Potter- filmen med pizza och sushi innan. Mums mums!
   Filmen var superbra (förutom slutet som var lite knasigt) och jag tycker det är kul att se hur skådespelarna växer och utvecklas för varje film. Både "trollkarlsmässigt" och känslomässigt. Någon som läst böckerna och sett de filmer som kommit? Själv har jag läst alla böcker utom den senaste, och sett alla filmer som kommit, och jag kan verkligen rekomendera att läsa böckerna och inte bara se filmerna. För böckerna är så mycket bättre än filmerna! Men vad tycker ni? Är filmerna bättre än böckerna? (Jo jag vet, jag känner mig lite NÖRDIG eftersom jag har läst nästan alla böcker och sett alla filmer, men jag är verkligten inte en sån som hänger på biografen eller bokhandeln vid fyra på morgonen bara för att få se filmen eller läsa boken) 

Efter bion åkte jag med Karin hem till henne. Vi käkade middag och spelade lite TV- spel. Sen sov vi (ja eller vi snackade om dittan och dattan längeee inpå natten) och vaknade dagen därpå vid tiotiden. Jag skulle hem till syrrans konfirmation, så det var bara att kila hem. 

Konfirmationen var asbra!! Och nu snackar vi bra! Inte alls tråkig som de ganska ofta brukar vara, utan tvärt om. Full fart med egna låtar som de hade skrivit själva, med hjälp av en ledare som kunde musik. Häftiga dansmoves och ingen var blyg för att ta i för fulla muggar. Grattis Bellan till konfirmationen, ni ägde!
   Efter själva konfirmationen i kyrkan så gick vi hem till oss, och där bjöds det på mat. Släkten bestående av farmor, farfar, faster med man och kusin stannade till sent på kvällen och farföräldrarna sussade över.

Så nu sitter jag här och ska snart sova. Blir en ny dag imorgon, får se hur den urartar sig. Eventuellt grillfest med vänner. Måste iallafall in till stan för att handla present till grillfestens födelsedagsbarn.

Kyss på kind!
/Lollo

 Ron, Harry och Hermione i "Harry Potter och Fenixorden"
image13

Kommentarer
Postat av: ida skriver igen ;D

tjena mittbena! jaa de e många som säger att de sär böckerna e bra men jag einget fantasy fan o har bar läst den 1:a boken.
kul det där med bellans konfa :) var det som en musikal lr?
det låter kul med grillfest! är det de från din klass? puss o kram :) hörs imorgon?

2007-08-12 @ 18:53:58
Postat av: Ida Isglass

va kul att du tyckte det! :) håller med dig!
jaa det där andra ska berätta imorgon ;) ska dra lite på din nyfikenhet hehe :)vet ej om de e gratis ska ta reda på det. ska du göra nåt speciellt imorrn? ringer dig imorrn! <3

2007-08-12 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0