Övning ger färdighet

Halloj folket!

Har märkt att jag med oflit har börjat skriva varannan dag nu för tiden. Känns inte riktigt bra, men det är nästan alltid så att när en sak händer så har man inte så mycket tid att skriva det. Därför skriver man det dagen efter. Men det kan ju vara ganska bra ibland, typ samla tankarna och känna efter vad man egentligen tycker om saken innan man kastar sig ut i bloggvärlden och skriver om dittan och dattan. Men men, jag ska försöka bättra mig på den punkten. Ska skriva varje dag, eller som nu, varannan dag.

Iallafall, igår gjorde jag inte så mycket på morgonen/dagen. Det var först på eftermiddagen/kvällen som det började hända saker. Mötte upp Karin och Alex i stan, köpte present till Danne, och sen hem till honom. Grillparty med hans poolare. Mysigt värre!! Missade tyvärr det roliga, fick jag höra idag, eftersom jag inte slaggade över.
Vaknade idag trött som fasen, men kunde inte somna om. Gick istället upp och satte på mig springskorna (hehe min vanliga morgon rutin) och tog en tur genom den kvava luften. Det var varmt och inte alls särskillt skönt.

Kom hem, duschade, käkade lunch bestående av blodpudding (usch blä tänker ni och jag förstår er, men jag tycker faktiskt det är rätt gott. Yummie!) sen slog en pling till Ida. Spenderade resten av dagen där. Såg på She's the man, och den var riktigt rolig!

Middag hemma med familjen, och efter det övningskörde jag lite med pappa. Det gick ganska bra faktiskt, om man jämför mot förra gången. Det jag övade på nu var att starta och stanna utan att få motorstopp eller rycka för mycket. Jag gjorde det typ tusen gånger!! Inga komplicerade grejer, men övning ger färdighet som man brukar säga!


Nu är det väl lite sömn som gäller, så att man på något sätt orkar morgondagen. Och bara tanken på att det endast är en vecka och tre dagar kvar tills skolan börjar gör att magen knorrar ihop sig som en bränd kanelbulle. HATA!!
Kan visserligen bli kul att träffa alla igen, och en del nya ämnen tillkommer ju förstås, men annars känns lukten av Matte C och Engelska B väldigt obehaglig och stark. Huuuu!

Aja nu har jag laddat ur skrivarknogarna för idag, men det kommer alldeles säkert mer blaha från mig och mitt liv imorgon. Så....håll ut eller vad man ska säga!

Kyss på kind!!




Kommentarer
Postat av: Jobbiga Ida skirver igen igen o igen

hej hopp kalle stropp!
var det du som slog en pling till mig?! :O det visste jag inte :P
vilken bil får du övningsköra med då?
puss

2007-08-14 @ 20:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0