Nu är vintern på väg!

Känner att jag har gjort årstidens "bästa" köp! Har precis köpt mössa, vantar och halsduk (matchande) nu när det fortfarande är sommar och över 20 grader varmt. Men hösten och vintern kommer ju så småningom, och om det skulle vara snöstorm eller en ny istid imorgonbitti när vi vaknar är jag iallafall förberedd. Kanske den ende, men iallafall klar om vinterkylan skulle slå till. Hurra för det!
   Dessutom var det billigt, och jag kommer inte att behöva stressköpa dessa saker senare i vinter (när alla andra mössor, vantar och halsdukar börjar ta slut) och jag behöver inte vara orolig för att jag inte ska hitta några grejer.


Iallafall, nu är jag lycklig över det!
Vid sex-tiden idag åkte jag+Johanna, mamma+mammas kompis Lisa och gympade vid Ängbybadet. Det var ett sådär halvtråkigt medelpass med gammal musik och samma rörelser till allt. Men jag ska inte gnälla. Ledaren kämpade på i mitten och skrek på oss med sin finska brytning "Kämpa på nu då! Kämpa!", och alla motionärer såg måttligt roade ut. Jag har inga fördomar och tycker inte alls illa om finlandssvenska personer och dess brytning/dialekt  men erkänn själva att det är ganska roligt att lyssna på! 
   Efter passet åkte alla vi hem till oss och det blev en riktig tjejkväll med prat, god middag och gott vin (inte för min och Johannas del då förstås, men för mammorna). Runt elva åkte de hem, alla nöjda och glada.


Nu är det sovdags igen. Det känns som att det är det enda man gör på lovet, men så är det ju riktigt inte. Enda skillnaden mot vardagen och skolan är att man nu sover ut om natten. Det blir ju lite färre timmar när det är skola. Inte 11 timmar precis, utan snarare sju eller åtta.

Sov gott och vakna torrt /Lollo


Var tvungen att lägga in lite skööna bilder på vinterkläder och accessoarer, enjoy!



                                         
            

    

Kommentarer
Postat av: Ida har du träffat förr

ursch vad deprimernade att du tycker vintern e på väg...:P jag kjan hålla med att hösten är på väg! vad köpte du för fint? :) pöss see yaa tomorrow :D

2007-08-16 @ 19:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0