Nej det är du som borde hålla käften!

Tänk att små vardagsupplevelser ändå kan vara så roliga! Ja vet nu tjatar jag om det där med vardagslyx och vardag igen, men det underhåller verkligen.

Igår när jag satt på bussen på väg hem från skolan, så kom det på en kvinna i 40-års åldern och satte sig bakom en annan kvinna i ungefär samma ålder. Kvinnan som steg på bussen hade en rätt så stor hund med sig i koppel, och hunden satte sig på golvet brevid henne. Hunden, som förmodligen var lite nyfiken av sig, började nosa på den främre kvinnans hand. Hon drog snabbt till sig handen och sa i irriterad ton till kvinnan bakom "Den där hunden rör inte mig". Kvinnan med hunden suckade "Men herregud!" Den främre kvinnan sa med en ännu mer irriterad röst "Nej men den där hunden rör inte mig!" Hon såg arg och väldigt irriterad ut.
   Kvinnan med hunden lutade sig fram mot henne och sa högt "Äh du ska hålla käften!" Och det var droppen som fick bägaren att rinna över för den främre kvinnan. Hon reste sig upp och vände sig om, "Nej det är du som borde hålla käften!!" De båda kvinnorna stirrade förbannat på varandra, och för en sekund trodde jag att det skulle bli någon form av cat-fight där på bussen, men så blev inte fallet. De båda satte sig ner och man nästan såg hur det pös ur öronen på dem, och ögonen var smala som ögonen på två ormar.

Själv satt man och mös för att det inte var en själv som handlade som de där två kvinnorna gjorde. Jag kan garantera att det inte bara var jag som satt där på bussen och njöt av det lusiga i situationen. Killen brevid mig log sedan hela vägen tills han steg av, en station innan mig. Som sagt, lite spänning i vardagen förgyller livet!

Och om det är någon som undrar vad jag gör nu, så förgyller (?) jag min tid med att sitta och knappa på den här burken samtidigt som jag väntar på Ida. Njuter av att ännu en skolvecka är över! Dock lite tråkiga besked i form av resultat av prov m.m, men veckan har varit ganska ok ändå.

Ja så nu är det väl bara att sova ut under helgen, och ladda inför en ny vecka. Fast den börjar inte förräns på måndag, så än så länge är det chill. Länge leve helgen!

love, Lucifer

Kommentarer
Postat av: Ida yo

hehe vad du är med om saker :) vad hade du gjort om det hade blivit cat-fight då? :P suttit o tittat glatt på? :) HAHA

2007-08-31 @ 16:42:07
Postat av: kajsa

du är den goaste ungen i världen
du skriver ju grymt bra..skäms på mig
puss puss
kajsa bajsa

2007-09-02 @ 20:34:17
URL: http://kajsabosta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0